کاربرد کابل آلومینیومی

دریافت آخرین اخبار دنیای سیم و کابل

  • خرید انواع شیر برقی کتابی + قیمت
  • انواع شیر برقی ۲-۲ و کاربرد آنها
  • آشنایی با کابل آلومینیوم و مشخصات آن
  • انواع کابل مفتولی و نیمه افشان رسانا
  • خرید سیم و کابل با برند رسانا کابل

کاربرد کابل آلومینیومی

۱۱ بازديد
۱ ۰
این کابل از گذشته‌های دور در تأسیسات برقی، خطوط انتقال و توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه استفاده از این کابل‌ها بیشتر از گذشته رواج پیدا کرده است زیرا مس نسبت به آلومینیوم، فلزی گران قیمت‌تر است و استفاده از آن مقرون به صرفه نیست. با وجود این که آلومینیوم مقاومت الکتریکی بالایی دارد، اما می‌تواند به راحتی جایگزین کابل‌های مسی شود زیرا افت ولتاژ ندارد و دمای بالایی برای شبکه به وجود نمی‌آورد.

هر کدام از کابل‌های آلومینیوم، مزیت‌ها و معایب مخصوص به خود را دارند به طور مثال این کابل زمینی در پروژه‌های توزیع برق با ولتاژ ضعیف استفاده می‌شود مزیت‌های این کابل در مقایسه با کابل‌های مسی، سبک بودن، نصب راحت، قیمت کم‌تر و استحکام مکانیکی مطلوب می‌باشد از آلومینیوم زره دار نیز در جا‌هایی که مقاومت در مقابل آب و خواص الکتریکی مناسب مهم است استفاده می‌شود. از کابل هوایی نیز برعکس کابل زمینی برای انتقال نیرو در خطوط هوایی استفاده می‌شود به طور کلی می‌توان گفت که کابل‌های آلومینیوم نسبت به کابل‌های مسی بهتر هستند که علت آن قیمت مناسب‌تر حمل آسان‌تر و وزن کم‌تر این کابل می‌باشد در مقاله پیش رو قصد داریم تا در مورد فروش این کابل صحبت کنیم و شما را با یکی از بهترین برند‌های این کابل آشنا سازیم.

کاربرد کابل آلومینیوم


برای خرید کابل آلومینیوم ابتدا باید کاربرد آن‌ها را بدانید و بعد با در نظر گرفتن نیاز خود و قیمت کابل آلومینیوم، تصمیم بگیرید که چه نوع سیم و کابلی تهیه کنید. فلز مس و آلومینیوم هر دو برای انتقال جریان برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به دلیل اینکه آلومینیوم وزن کمتری در مقایسه با مس دارد؛ بیشتر در ساخت کابل‌های سربار از آن‌ها استفاده می‌کنند. منظور از کابل سربار، کابلی است که معمولا بدون عایق در فضای معلق مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل آلومینیوم به دلیل وزن و انعطاف‌پذیری مناسبی که دارد؛ بهترین گزینه برای انتقال برق در خطوط هوایی به ویژه در ولتاژهای بالا است.

شباهت کابل آلومینیوم و مسی


هادی‌های مسی و هادی‌های آلومینیومی هر دو عملکرد مشابهی دارند و در خطوط انتقال و توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات جریان الکتریکی را از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال می‌دهند. از هر دو نوع کابل می‌توان در خطوط برق رسانی استفاده کرد اما باید به این نکته توجه داشت که برای جایگزینی کابل آلومینیوم با کابل‌های مسی در طول ثابت و میزان جریان دهی یکسان باید ازسطح مقطع بیشتر استفاده کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.