مزایا و کاربرد سیم های نسوز سیلیکونی

دریافت آخرین اخبار دنیای سیم و کابل

  • خرید انواع شیر برقی کتابی + قیمت
  • انواع شیر برقی ۲-۲ و کاربرد آنها
  • آشنایی با کابل آلومینیوم و مشخصات آن
  • انواع کابل مفتولی و نیمه افشان رسانا
  • خرید سیم و کابل با برند رسانا کابل

مزایا و کاربرد سیم های نسوز سیلیکونی

۴۶ بازديد
۰ ۰
سیم نسوز به سیم‌هایی گفته می‌شود که در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم هستند. این سیم‌ها دارای نقطه ذوب بالایی هستند، بنابراین می‌توانند در برابر دماهای بالا تغییر شکل دهند. نقطه ذوب بالای این فلزات آن‌ها را محکم، سخت و مقاوم در برابر خوردگی می‌کند. این سیم‌ها اغلب برای ساخت ابزار، قالب‌های ریخته گری، رشته‌های سیم و میله‌های کنترل واکنش هسته‌ای استفاده می‌شوند.

مزایای سیم نسوز

اینها برخی از مزایای کلیدی سیم نسوز هستند: مقاوم در برابر آتش، یکپارچگی مدار طولانی مدت در آتش، حداقل دود منتشر می‌کند و تاخیر در شعله دارد. علاوه بر این، گسترش آتش را کاهش می‌دهد و عاری از هالوژن است.

کاربرد سیم نسوز

سیم نسوز نوعی سیم است که در برابر حرارت زیاد و آتش مقاوم است. مزایای زیادی مانند مقاومت در برابر خوردگی، زیست سازگاری بالا و امپدانس کم در برابر اولتراسوند دارد. این ویژگی‌ها آن را به یک انتخاب محبوب برای کاربرد در صنعت جوشکاری، صنعت سیم کشی ساختمان، صنعت توزیع برق و غیره تبدیل می‌کند. در سال‌های اخیر، صنعت سیم‌های نسوز شاهد توسعه مستمری بوده است و در نتیجه انواع سیم‌هایی که در برابر آتش مقاوم هستند، بیشتر شده است. این امر باعث می‌شود سیم نسوز به یک انتخاب محبوب برای لوازم صنعتی با کارایی بالا و محصولات مصرفی تبدیل شود.

انواع سیم نسوز

انواع سیم های نسوز در دسترس هستند که هر کدام پوشش متفاوتی دارند تا نسوزتر شوند. برخی از سیم ها با روکش پی وی سی ساخته شده اند که باعث می شود در برابر آتش مقاوم تر شوند.انواع دیگری از سیم های برق وجود دارند که تحمل حرارتی کمتری دارند و در دمای 180 درجه سانتیگراد به راحتی گرم می شوند.

سیم سیلیکونی نوعی سیم است که در برابر آتش مقاوم است. این امر آن را برای استفاده در سیستم های حفاظت حریق مانند سیستم های اعلام حریق و سیستم های اطفاء حریق ایده آل می کند.این ماده را می توان در دمای 200 درجه سانتیگراد برای مدت طولانی و همچنین در دمای حدود 250 درجه سانتیگراد برای مدت کوتاهی استفاده کرد.

اگر می خواهید در مورد سیلیکون بیشتر بدانید، سیم پیچ خورده قابل اشتعال از مواد مختلفی ساخته شده است که به راحتی آتش می گیرد. این نوع سیم اغلب در ساخت و ساز استفاده می شود، زیرا محکم است و کار با آن آسان است.

دو نوع سیم وجود دارد، یکی با پوشش اولیه و دیگری با پوشش ثانویه از فایبرگلاس. پوشش اولیه می تواند تا دمای 750 درجه سانتیگراد را تحمل کند، در حالی که پوشش فایبر گلاس باعث می شود سیم تحمل دما را بیشتر کند.

منبع : www.silidaycable.ir
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.