پارامتر قدرت قطع در کلیدهای اتوماتیک

دریافت آخرین اخبار دنیای سیم و کابل

  • خرید انواع شیر برقی کتابی + قیمت
  • انواع شیر برقی ۲-۲ و کاربرد آنها
  • آشنایی با کابل آلومینیوم و مشخصات آن
  • انواع کابل مفتولی و نیمه افشان رسانا
  • خرید سیم و کابل با برند رسانا کابل

پارامتر قدرت قطع در کلیدهای اتوماتیک

۲۰ بازديد
۰ ۰
کلید اتوماتیک اشنایدر دستگاهی است که از آن در راستای حفظ تجهیزات و دستگاه‌هایبرقی که شامل: سیم و کابل‌های مدار، دستگاه‌های صنعتی، مدارات روشنایی مرکزهاصنعتی و خانگی در مقابل اضافه باری که وجود دارد و اتصالات کوتاه مورد استفاده واقع می‌شود. تفاوت کلیدهای اتوماتیک و غیر اتوماتیک در این است که در کلیدهای اتوماتیکاشنایدر رله‌هایی قرار داده شده است که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند که برای مثال رله‌های هوشمند در کلیدهای هوایی را می‌توان مثال زد. در صورتی که کلیدهای غیر اتوماتیک معمولا برای قطع و وصل کردن استفاده می‌شوندور در آن‌ها رله‌ای وجود ندارد مثلا کنتاکتورهای نمونه‌ای از یک کلید غیر اتوماتیک هستند. کلیدهای اتوماتیک این امکان را دارند که پس از قطع شدن مدار در هنگاهی که خطایی رخ می‌دهد بلافاصله مجدد اماده به کار می‌شوند.


انواع کلید اتوماتیک اشنایدر الکتریک


شرکت Schneider Electric برای پوشش دادن تمام نیازهای برق صنعتی، MCCB‌های خود را بر حسب رنج‌های جریان نامی، قدرت قطع جریان اتصال کوتاه و سطح ولتاژ عملیاتی، به صورت زیر طراحی و تولید می‌نماید:
Compact NSX Mccbs (از ۱۶ تا ۶۳۰ آمپر)
Compact NSXm Mccbs (از ۱۶ تا ۱۶۰ آمپر)
Compact NS Mccbs (از ۶۳۰ تا ۳۲۰۰ آمپر)

کلید اتوماتیک اشنایدر قابل تنظیم


کلید اتوماتیک اشنایدر در دو نوع قابل تنظیم و فیکس تهیه تولید شده است. کلید اتوماتیک فیکس یا غیر قابل تنظیم برای جریان ثابتی طراحی شده است و امکان تغییر آن وجود ندارد. کلید اتوماتیک اشنایدر قابل تنظیم یا Moulded Case Circuit Breakers Adjustable Type Compact NSX یکی از کلید های پرکاربرد در کارخانه ها و ضنایع مختلف است. محدودۀ کلید کمپکت NSX اشنایدر تمام رنج های جریان از ۱۶ تا ۶۳۰ آمپر را پوشش می دهد. از NSX100 گرفته تا NSX630، کمپکت ثابت یا کشویی، عملکرد دستی یا الکتریکی، همگی در این رنج جریانی هستند. لذا مهمترین گزینه برای تفکیک کلید اتوماتیک اشنایدر قابل تنظیم، جریان کاری آنها است. اما آیتم مهم و تأثیر گذار دیگر در انتخاب یک کلید اتوماتیک، قدرت قطع آن است.

قدرت قطع کلید اتوماتیک اشنایدر


قدرت قطع در کلید اتوماتیک اشنایدر یکی از مهمترین پارامترهای کلید است که نشان می دهد کلید تا جه جریانی را در مواجه با اتصال کوتاه تحمل می کند. این پارامتر وابسته به ولتاژ است. کلید کمپکت اشنایدر در قدرت قطع های مختلفی تولید می شود. حرف لاتین که بعد از رنج کلید می آید نشان دهندۀ قدرت قطع آن است. برای مثال NSX100F دارای قدرت قطع ۳۶ کیلو آمپر است. در نمودار زیر قدرت قطع در کلید کمپکت اشنایدر مدل NSX نشان داده شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.