کابل آلومینیوم و سیم ارت آلومینیومی

دریافت آخرین اخبار دنیای سیم و کابل

  • خرید انواع شیر برقی کتابی + قیمت
  • انواع شیر برقی ۲-۲ و کاربرد آنها
  • آشنایی با کابل آلومینیوم و مشخصات آن
  • انواع کابل مفتولی و نیمه افشان رسانا
  • خرید سیم و کابل با برند رسانا کابل

کابل آلومینیوم و سیم ارت آلومینیومی

۱۳ بازديد
۱ ۰

سیم و کابل آلومینیومی یکی از بهترین و مناسب ترین جایگزین ها برای کابل های مسی در سال های اخیر می باشد. که در سال های اخیر برای صنایع تولید و توزیع برق رایج شده است. در بازار داخلی مفتول آلومینیومی به دو دسته سیم زمین و سیم خود نگهدار تقسیم می شود. از کابل آلومینیومی در ساختمان های مسکونی برای توزیع برق و همچنین خطوط توزیع محلی و انتقال برق و در برخی موارد از کابل آلومینیومی برای سیم کشی برق هواپیما استفاده می شود. سیم آلومینیومی نسبت به سیم های مسی مقاومت بیشتری دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می کنند که استفاده از سیم و کابل آلومینیومی نسبت به سیم و کابل مسی مقاومت بیشتری دارد و باعث افت ولتاژ و جریان و افزایش دمای کابل می شود. .

 

کابل آلومینیومی خود نگهدار

کابل خود نگهدار نوعی کابل است که دارای هادی آلومینیومی است. این کابل ها در بسیاری از تاسیسات تک فاز و سه فاز استفاده می شوند. به این کابل ها کابل ABC نیز می گویند. رشته های سیمی که کابل آلومینیومی خود نگهدارنده را تشکیل می دهند با ماده ای به نام پلی اتیلن یا XLPE عایق بندی شده اند. این کابل ها نصب راحت تری دارند و امنیت بالایی دارند.

 

سیم ارت آلومینیومی

سیم زمین آلومینیومی نوعی سیم با هادی آلومینیومی است که دارای ولتاژ 0.6 تا 1 کیلو ولت است. کابل زمین آلومینیومی می تواند دو، سه، چهار یا پنج سیم با هادی های رشته ای و نیمه پراکنده باشد. مفتول آلومینیومی 4 سیم در دو نوع با سطح مقطع یکسان یا سه سیم با سطح مقطع یکسان همراه با سیم نول (با سطح مقطع کمتر) تولید می شود. سیم های زمین آلومینیومی در پروژه های صنعتی، انتقال برق و منبع تغذیه ولتاژ پایین استفاده می شود. به عنوان مثال کابل آلومینیومی 4*16 یکی از پرکاربردترین کابل ها در خطوط ضعیف برق و کاربردهای صنعتی است.

 

قیمت کابل آلومینیومی

عوامل زیادی بر قیمت کابل های برق تاثیر می گذارد. یکی از دلایل این نوسان قیمت کیفیت کابل تولیدی است. یکی دیگر از دلایل تغییر قیمت، نوع هادی و نوع عایق بودن کابل است. وزن سیم کابل و سیم داخلی آن تاثیر مستقیمی در این قیمت دارد. علاوه بر این، قیمت کابل نیز با اندازه های مختلف متفاوت است. زیرا قیمت کابل آلومینیومی 35x4 با قیمت کابل آلومینیومی 2x6، قیمت کابل آلومینیومی 2x10، قیمت کابل آلومینیومی 2x25، قیمت کابل آلومینیومی 2x16 یا قیمت کابل آلومینیومی 25x4 متفاوت است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.