کابل نسوز چیست و چه مزایایی دارد

دریافت آخرین اخبار دنیای سیم و کابل

  • خرید انواع شیر برقی کتابی + قیمت
  • انواع شیر برقی ۲-۲ و کاربرد آنها
  • آشنایی با کابل آلومینیوم و مشخصات آن
  • انواع کابل مفتولی و نیمه افشان رسانا
  • خرید سیم و کابل با برند رسانا کابل

کابل نسوز چیست و چه مزایایی دارد

۱۸ بازديد
۱ ۰
کابل‌های نسوز برای مصارف خاصی استفاده می‌شوند و در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم هستند. انواع مختلفی از کابل‌های نسوز در بازار موجود است و گاهی اوقات انتخاب مناسب برای نیازهای شما دشوار است. کابل‌های نسوز کابل‌هایی هستند که در برابر گرما و آتش بسیار مقاوم هستند، بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای اتصال وسایل بدون نگرانی از آسیب دیدن آن‌ها استفاده کنید. این کابل به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر آتش سوزی مقاوم باشد و اغلب در مکان‌هایی که خطر آتش سوزی زیاد است استفاده می‌شود.

همچنین در برابر سایر شرایطی که می‌تواند بر کابل‌ها تأثیر بگذارد، مانند گرمای شدید و شرایط آب و هوایی مقاوم است. کابل‌های اعلام حریق از موادی ساخته می‌شوند که در برابر حرارت و آتش مقاوم هستند. این به این دلیل است که سیلیکون رایج‌ترین ماده‌ای است که در این کابل‌ها استفاده می‌شود. سیلیکون دارای خواص شگفت‌انگیزی است که آن را برای کابل‌های نسوز عالی می‌کند. به عنوان مثال سیلیکون در برابر حرارت بسیار مقاوم است و به همین دلیل در کابل‌های اعلام حریق از آن استفاده می‌شود.

مزایای کابل نسوز

کابل‌ نسوز ضد حریق در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. این کابل‌ها در صنایع پتروشیمی، سیستم‌های اعلام و آتش نشانی، سکوهای نفتی، صنایع نظامی، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از محیط‌های دیگر کاربرد دارند. در واقع دلیل این کاربرد گسترده، ویژگی‌ها و مزایای فراوانی است که این نوع کابل‌ها دارند. در اینجا به برخی از مزایای مهم این کابل‌ها اشاره می‌کنیم.
قارچ‌ها و باکتری‌ها در غیاب اکسیژن قادر به رشد نیستند و به همین دلیل است که آتش‌های سنتی دود بسیار کمی تولید می‌کنند. در محیط‌های سرد، آتش‌های سنتی به خوبی نمی‌سوزند زیرا ذرات ریز موجود در دود گرما تولید نمی‌کنند. علاوه بر این، روغن‌های با وزن مولکولی بالا و ولتاژها و جریان‌های بالا در برابر سوختن مقاومت می‌کنند. دود حاصل از آتش سوزی سنتی از ذرات ریز تشکیل شده است که در هوا منتشر می‌شوند. قطعی برق می‌تواند باعث خاموش شدن آتش شود و این ممکن است در خطوط گاز نیز اتفاق بیفتد.
بدون هوا برای سوختن، ذرات ریز موجود در دود گرما ایجاد نمی‌کنند و آتش در نهایت خاموش می‌شود. آتش سوزی‌های سنتی نیز در برابر رطوبت و محیط‌های خشک مقاومت کمتری دارند. در واقع، آن‌ها اغلب قادر به سوختن در این شرایط نیستند. تحمل دما نیز بسیار بالا است، با آتش‌های سنتی که می‌توانند در دمای تا -۶۰ درجه سانتیگراد بسوزند. در نهایت، آتش‌های سنتی بسیار انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند در مراحل مختلف چوب بسوزند. این باعث می‌شود آن‌ها از نظر سوزاندن چوب بسیار کارآمد باشند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.