انواع شیر برقی ۲-۲ و کاربرد آنها

دریافت آخرین اخبار دنیای سیم و کابل

  • خرید انواع شیر برقی کتابی + قیمت
  • انواع شیر برقی ۲-۲ و کاربرد آنها
  • آشنایی با کابل آلومینیوم و مشخصات آن
  • انواع کابل مفتولی و نیمه افشان رسانا
  • خرید سیم و کابل با برند رسانا کابل

انواع شیر برقی ۲-۲ و کاربرد آنها

۹ بازديد
۰ ۰
این شیر دارای مواد مختلفی از جمله فلز، پلاستیک و آلیاژهای فلزی است. دارای یک بوبین با یک سیم پیچ فلزی است که در هنگام حرکت میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. آن میدان مغناطیسی دریچه را زمانی که استفاده نمی‌شود می‌بندد.
پیستون داخل سیلندر از آهن ساخته شده و هنگامی که به سمت بالا فشار داده می‌شود، سوراخی باز می‌شود که به سیال اجازه جریان می‌دهد. این عمل باعث می‌شود ماشین‌ها کار کنند. شیرهایی که مورد استفاده قرار گرفته اند، شیرهای ۲-۲ نامیده می‌شوند زیرا دارای دو دهانه هستند و سیال می‌تواند به سرعت از آن‌ها عبور کند. این شیر به دلیل مزایایی که دارد اغلب در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مکان‌های مورد استفاده آن در ماشین‌های لباسشویی، پمپ‌های هیدرولیک، دیگ‌های گاز، صنایع نفت و گاز و سیستم‌های آبپاش صنعتی می‌باشد.

انواع شیر برقی ۲-۲

شیر برقی 2-2 در دو نوع پنوماتیک و هیدرولیک تولید می‌شوند. شیرهای برقی پنوماتیک با فشار هوا کار می‌کنند، در حالی که شیرهای برقی هیدرولیک از مایع هیدرولیک استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از شیرهای برقی هیدرولیک و پنوماتیک دو در دو در هر دسته وجود دارد.
شیر برقی پنوماتیک متعادل کننده حرفه‌ای نوعی شیر است که به کنترل فشار در یک سیستم کمک می‌کند. این از بسیاری از قطعات کوچک تشکیل شده است که با هم کار می‌کنند تا دریچه‌ای ایجاد کنند که می‌تواند به آرامی باز و بسته شود. شیر برقی پنوماتیکی مدولار نوعی از این شیر است که به راحتی مونتاژ و جدا می‌شود. شیر پنوماتیک دستی نوع دیگری از شیر است که با دست کار می‌کند. این نوع شیر از شیر برقی هیدرولیک کنترل فشار برای کمک به کنترل فشار در سیستم استفاده می‌کند. در نهایت شیر ​​برقی هیدرولیک کنترلی نوعی از این شیر است که دارای توزیع کننده پایلوت می‌باشد. این به کنترل جریان فشار در سیستم کمک می‌کند.
شیرهای پنوماتیکی دارای دو قسمت برنجی (سوزن) و هیدرولیک (فنر) می‌باشند. هر نوع خاصیت خاص خود را دارد و با توجه به آن خواص در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیر برقی ۲-۲ در دو نوع باز و بسته معمولی موجود است. به این نوع شیرهای برقی جریان مستقیم می‌گویند و می‌توان گفت مهمترین نوع شیرها هستند. شیرها با تحریک شدن حالت خود را تغییر می‌دهند. یعنی برای نوع معمولی باز (NO) که در حالت عادی باز است (عدم جریان الکتریکی)، تحریک به معنای بسته شدن است و برای نوع معمولی بسته (NC) که معمولاً بسته است، تحریک به معنای باز شدن است.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.