انواع الکتروموتورهای ترمزدار

دریافت آخرین اخبار دنیای سیم و کابل

  • خرید انواع شیر برقی کتابی + قیمت
  • انواع شیر برقی ۲-۲ و کاربرد آنها
  • آشنایی با کابل آلومینیوم و مشخصات آن
  • انواع کابل مفتولی و نیمه افشان رسانا
  • خرید سیم و کابل با برند رسانا کابل

انواع الکتروموتورهای ترمزدار

۱۲ بازديد
۱ ۰
الکتروموتورهای ترمزدار دسته‌ای از الکتروموتورها هستند که بلافاصله با قطع جریان برق ورودی به آن‌ها، متوقف می‌شوند؛ کارکرد این الکتروموتورهای ترمزدار به این صورت است که در یک بازه زمانی کوتاه، فعالیت و سرعت موتور را به صورت آهسته و ایمن کم کرده و سپس متوقف می‌کنند. ترمز الکتروموتور با ایجاد امکان کند کردن و توقف بلافاصله، کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف دارند؛ از این دسته از الکتروموتورها در پله‌های برقی، بالابرها، آسانسورها، جرثقیل‌ها، توربین‌های بادی، تاورکلایمرها، نوارهای نقاله مواد زاویه دار استفاده می‌شود.
در واقع استفاده از الکتروموتورهای ترمزدار باعث افزایش رعایت ایمنی در کار و کاهش خطرهای‌عدم توقف موتور پس از ارسال دستور توقف می‌شود؛ در صنعت انواع مختلفی از الکتروموتورهای ترمزدار وجود دارد و همچنین امکان ترمزدار کردن الکتروموتورهای ساده هم وجود دارد. همچنین توان خروجی این دستگاه‌ها با توجه به کاربرد آن متغیر است و الکتروموتورهای ترمزدار در بازه‌ی گسترده‌ای از لحاظ توان نامی، تولید می‌شوند.

انواع الکتروموتور ترمزدار


با قطع جریان در الکتروموتورهای معمولی بدون ترمز، روتور پس از مدتی در اثر اصطکاک، متوقف می‌شود؛ اما برای ایستادن آنی روتور، بایستی ساز و کار متفاوتی در آن به کار گرفته شود. الکتروموتورهای ترمزدار، خود انواع مختلفی با تجهیزات و نوع کاربری متفاوت دارند. انواع الکتروموتورهای ترمزدار شامل انواع ذیل است:

الکتروموتور تکفاز


نوع دیگری از الکتروموتورهای ترمزدار هستند که در صنعت کاربردهای زیادی برای آن‌ها وجود دارد. از انواع الکتروموتورهای ترمزداری هستند که ترمز آن‌ها از یک بوبین برقی خطی برای کشش یک اتصال مکانیکی استفاده کرده که باعث آزاد شدن فنرهای فشار شده و با این عمل صفحه فشار را بالا می‌کشد و در این حالت با بالا بودن صفحه فشار، دیسک بدون مانع می‌چرخد، گشتاور این نوع از ترمزها قابل تنظیم نیستند و ایرادی که به آن‌ها وارد است این است که قطعات متحرک آن در معرض بیشتر شکستگی و فرسودگی قرار دارند و ضمنا این نوع از ترمزها برای ایست و توقف‌های دقیق خیلی مناسب نیستند.

الکتروموتور سه فاز


این ترمزها به صورت فنری و شبیه به ترمزهای مستقیم هستند. سیم پیچ موجود در این الکتروموتور باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی و متعاقب آن انجام عمل ترمزگیری یا توقف شفت دستگاه می‌شود. گشتاور قابل تنظیم دارند ولی به اندازه ترمزهای مستقیم قدرتمند نیستند. ترمزهایی که در الکتروموتورهای سه فاز استفاده می‌شوند از نوع مغناطیسی هستند که با قطع شدن جریان برق از منبع تغذیه عمل می‌کنند.
منبع : www.sanattormoz.ir
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.